برخی رسانه‌های مشکوک، جنگ تبلیغاتی درباره حمله قریب‌الوقوع اسرائیل به لبنان را آغاز کرده‌اند.

مقاومت هوشیار است؛ صهیونیست‌ها باید بترسند/ تحلیل المیادین از هراس‌افکنی رسانه‌ای درباره حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به لبنان

به گزارش قدس آنلاین، این کمپین‌ها پا را از نقل اخبار اینجا و آنجا فراتر گذاشته‌اند و سناریوهای احتمالی مانند حضور آمریکا در جنگ با حمله غافلگیرانه و دروغ‌هایی -که همه می‌دانند بخشی از جنگ روانی است- را با هدف ایجاد سردرگمی و مسموم‌کردن اذهان منتشر می‌کنند تا شاید این امر اوضاع درونی لبنان را بدتر و جبهه مقاومت را تضعیف کند.

تاریخ به ما می‌گوید در سال ۲۰۰۳ فرودگاه بغداد پیش از اشغال، در رسانه‌ها سقوط کرد و نقشی که رسانه‌های دست‌نشانده ایفا کردند، سقوط بغداد را برای نیروهای آمریکایی و متحدانشان آسان کرد.

ازاین‌رو باید هشدار داد و یادآوری کرد در مواقع بحران باید اخبار را از منابع خودش دریافت کرد، نه از عوامل دشمن. راستگوترین منابع خبری هم اهل میدان هستند که با دشمن روبه‌رو می‌شوند و از پیشرفت نبردها و اهداف بدست‌آمده صحبت می‌کنند.

سناریو «روز قیامت»
«طوفان الاقصی» به هر ناظری ثابت کرد تصویر «ابوعبیده» واقعی‌تر و تأثیرگذارتر از تصویر «کابینه جنگ» در کنفرانس‌های روزانه‌اش بود که فقط دروغ را ترویج می‌کرد و توجیهات ضعیفی برای ارتکاب جنایات جنگی و نسل‌کشی ارائه می‌داد.

اگر آمریکا و پایگاه نظامی پیشرفته‌اش در منطقه به نام «اسرائیل» بخواهند به لبنان اعلان‌جنگ کنند، فکر نمی‌کنم این موضوع برای مقاومت لبنان و کل محور مقاومت در منطقه غافلگیرکننده باشد؛ چرا که «هدهد» تصاویر دقیقی از مکان‌های حساس راهبردی در فلسطین اشغالی به ارمغان آورده و سید حسن نصرالله اعلام کرده جنگ «بدون کنترل، قواعد و سقف» خواهد بود. این نشان می‌دهد آمادگی برای جنگ از مدت‌ها پیش یک واقعیت بوده و برای مقاومت، یک کار روزانه و یک فرهنگ و روش زندگی مبتنی بر مفاهیم صبر، استقامت و فداکاری است تا برای جلوگیری از هرگونه تهاجم احتمالی دشمنی که در کمین برهم‌زدن ثبات منطقه است و رؤیای ایجاد دولت بزرگ «اسرائیل» پس از نابودی مردم منطقه و تصرف جغرافیا، تاریخ و میراث‌فرهنگی آن‌ها به نمایندگی از مردمی بی‌ریشه و بدون تمدن را در سر می‌پروراند، در هر مکان و زمانی آماده باشد. مقاومت هر نیرویی که توانسته را برای دشمن آماده کرده تا سناریو «روز قیامت» وعده‌داده‌شده به اسرائیل را محقق کند و با محو رژیم صهیونیستی، سرزمین‌های غصب‌شده را آزاد کند.
آمریکا و پشت سر آن «اسرائیل» باید به پیام‌های ژئواستراتژیک توجه و پیامدهای آن را با تمام مفاهیم بررسی کنند که هرگونه نادانی درباره لبنان، عواقب ویران‌کننده‌ای -فراتر از هر گونه برآورد- خواهد داشت؛ تهدید ایران به ورود کل محور مقاومت در صورت حمله به لبنان، تنها یک هشدار در یک جنگ لفظی نیست، بلکه پیامی تضمین‌شده برای هر کسی است. همان‌طور که اعلام آمادگی پوتین برای ارائه یک سامانه موشکی دقیق و پیشرفته به دشمنان آمریکا و اروپا در پاسخ به ارائه موشک‌های پیشرفته به اوکراین - که قادر به حمله به عمق روسیه هستند - هشدار دروغین نیست. مقاومت دارای سامانه‌های موشکی پیشرفته برای بازگرداندن دشمن صهیونیستی به عصر حجر است و رزمندگان شجاع و باتجربه‌ای را در اختیار دارد که با تروریسم تکفیری مبارزه کرده‌ و با انواع سلاح‌های پیشرفته آموزش‌دیده‌اند درحالی‌که ارتش اشغالگر نمی‌تواند حتی با فراخوانی سربازان ذخیره یا داوطلبان بی‌تجربه حریدی که فرهنگشان با تماشای فیلم‌های هالیوودی شکل‌گرفته، محور مقاومت را شکست دهد.

سخنان سید حسن نصرالله را فراموش نکنیم که «اگر جنگ بر ما تحمیل شد، این اسرائیل است که باید بترسد... مطمئن باشید زمان شکست‌ها گذشته است و ما مشتاقانه منتظر ساعت رهایی هستیم». این مبارزه مستلزم استقامت، صبر و رویگردانی از گوش‌دادن به دسیسه‌های دشمن از طریق رسانه‌های دست‌نشانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.